سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت کردار و کارایی بو در وضعیت متعدد

 

نصیب دوم

 

تفاوت کارایی و زنجیره تأمین

 

تفاوت های متعددی دربین ترکیبات معطر سینتتیک و طبیعی موجود هست. بعضا از این تفاوت ها ناشی از پیامدهایی میباشد که تهیه و تنظیم مواد اول برای زنجیره تأمین آن‌ها از منابع جانور در طبیعت دارا‌هستند و بعضی از آنان بدلیل مانع ها تکنیکی برای غلبه بر سختی ها جانور در جایگزینی مواد طبیعی با ترکیبات آزمایشگاهی می‌باشند. بعضا دیگر از تفاوت ها نیز در بعضی مورد ها، بر اشخاص و مکان هایی که مواد ناپخته را برای صنعتِ عطرسازی آماده می‌آورند، تاثیر می‌گذارند. درین نصیب، به بازنگری برخی از تفاوت هایی خوا‌هیم پرداخت که استعمال از مواد صنعتی و آزمایشگاهی در ایجاد رایحه و ترکیبات معطر را بیش تر از پیش دارای اهمیت مینماید.

 

 

‌‌‌عطر زنانه خوشبو

تفاوت کردار و کارایی بو در وضعیت متعدد

 

بعنوان نمونه، بو بعضا ترکیبات طبیعی مرکباتی خیلی سریع از روی شمعی که در اکنون سوختن میباشد محو می‌شود؛ درحالیکه ترکیبات سینتتیک مرکباتی سعی بهتر، دوام طولانی تر و بها کمتری دارا هستند. گهگاه کردار مخلوط معطر در یک موقعیت یگانه، انتخاب می‌نماید که از چه موادی استعمال کنیم و در این زمینه، معمولا ترکیبات سینتتیک ارجح میباشند.

 

 

 

تاثیر زیست محیطی

 

چوبِ دمپایی، ترکیبی با بو چوبی میباشد و چنان بهره‌برداری عظیمی از آن در هند انجام گرفت که‌این سیرتکامل گیاهی با خطر مواجه شد و عمده ترین استدلال بیشه زدایی در‌این مرزوبوم بود. باید آیتم های جایگزینی یافت میشد و حال از آن مورد ها در هم اکنون به کارگیری هستیم.

 

 

 

پایداری

 

بدلیل تاثیر زیست محیطی استعمال از این مواد ناپخته، نیاز میباشد که موسسه ها برای برآوردن نیاز واعتماد مشتریان، یک برنامه اثربخشِ پایداری پباده سازی کنند، تا بتوانند مواد نپخته و با کیفیتی ساخت نمایند که برای اشخاص، فضاِ زیست و انواع ساکن زخم زننده نباشد.

 

 

 

تغییر و تحول در جنس به کار آمده 

 

تغییر تحول کیفیت متاع که ناشی از تفاوت در معیار بارندگی، محتوای خاک، بیماری های متاع، وجود حشره‌ها و آفت ها، و دیگر عامل ها میباشد، نقش مهمی در انتخاب بها ایفا میکند. هیچ فرآورده کشاورزی از این سال تا سال دیگر، دقیقا یکسان نخواهد بود و همین دستور یکی‌از حیاتی ترین مسائل در بضاعت و توان بازتولید مواد ناپخته و توان تعلق به آن‌ها میباشد. این حجم از اشتباهات (تخریب زیستگاه ها، تغییر‌و تحول در کیفیت تولیدها به فعالیت آمده، نوسان بها) در کنارِ سعی ضعیفِ مواد طبیعی، دشواری های فزاینده ای برای متریالِ طبیعی عطرها بوجود آورد و کارایی های مضاعف ناشی از این اشتباهات، موجب ارتقاء بها آخرین برای مشتری میگردد.

 

اکثری از مواد سینتتیک با این اشتباهات و دشواری ها روبرو نیستند و علاوه بر این، تلاش بهتر، قابلیت و امکان بازتولید و امکان عدم تعلق اضافه و در غایت قیمت مناسب تری دارا‌هستند.

 

 

 

سم شناسی، آلایندگی، و تندستی بشر

 

بطورکلی، موادِ نپخته معطر سینتتیک مخاطرات کمتری نسبت به مواد ناپخته طبیعی دارا‌هستند. از گزاره مثال های نخستین این قضیه ترکیبات معطر خزه بلوط و خزه درخت میباشد که هر دو بسیار حساسیت زا میباشند.

 

قانون ها مربوط به این دو ماده ناپخته، بخش اعظمی از عطرهای دوست داشتنی کنونی و سابق را نیز ذیل تاثیر قرار میدهد؛ مثل Chanel No. 5, Miss Dior, Guerlain’s Shalimar و Angel by Thierry Mugler

 

به همین برهان میباشد که سازمان تهیه قانون ها IFRA (انجمن در میان المللی رایحه)، که مسئولیت اجرای قوانین صنعت عطرسازی را بر عهده دارااست، استعمال از این ترکیبات را در محصولاتی که به مشتریان ارائه می شود، ممنوع نموده است. علت استعمال از جایگزین سیننتتیک خزه ها به عنوان \"وراموس\" نیز همین مورد میباشد.

 

یکی از دیگر از مضرات مواد ناپخته طبیعی این میباشد که آنان هم میتوانند آلاینده زیست محیطی باشند. ترکیبات سینتتیک هم میتوانند آلاینده زیست محیطی باشند، البته دراین مورد بایستی بگوییم که ترکیباتِ طبیعی، پا به پای حریفِ خویش تولید خطر می‌کنند!